Vyžeňte únavu z těla a užívejte si!

Zima se kvapem chýlí ke konci a čeká na nás jaro. Studené období, dlouhé večery a nebe bez sluníčka z nás „vycuclo“ energii a my si můžeme připadat ospalí a slabí jako mouchy. Jaro je časem, kdy se naše tělo probouzí ze zimního spánku, nabírá na síle a dává nám najevo, že je čas zase žít. Zažeňme nepříjemné chmury, depresi a únavu a pojďme prožít nadcházející období s radostí v duši.

Diagnóza „jarní únava“
Sluníčko je dárcem života a v zimě náš organismus trpí jeho nedostatkem. Naše tělo je vyčerpané, unavené, venku se mění teploty jako na běžícím pásu a následkem toho se potýkáme často s virovými nemocemi projevujícími se rýmou nebo kašlem. Jejich důsledkem je kolísání nálady, nervozita, podrážděnost, bolesti hlavy apod. To vše patří k jarní únavě, která je jedním z nejrozšířenějších syndromů u naší populace. Postihuje jak muže, tak ženy, a dokonce i děti v období mezi únorem a dubnem. Ženy jsou k ní ale náchylnější.
Jistě vás bude zajímat, jak v těle tahle únava vzniká. Jejím základem je velmi důležitý hormon serotonin, který odpovídá za dobrou náladu a radost. Sluníčko jeho tvorbu podporuje, a protože v zimě je ho málo, projeví se jeho nedostatek právě zmiňovanými příznaky. Naštěstí se jedná pouze o přechodné období, ve svém důsledku ale velice nepříjemné.

Základem jsou vitamíny
Proti únavě odjakživa působí vitamíny v jakékoliv formě, nejvhodnější je samozřejmě ta přirozená. Takže hurá do obchodu nakoupit pomeranče, citrony, mrkev a další produkty. Dopřejte si denně minimálně jeden vitamínový koktejl, připravený například z pomerančové nebo mrkvové šťávy. Do jídel, která by neměla být příliš hutná, spíše svěží s dostatkem zeleniny, přimíchejte bylinky. Jejich zázračné vlastnosti dodají tělu energii a především vitamíny. Vynikající je řeřicha, pažitka, petrželka nebo kopr. Všechny si ostatně můžete vypěstovat v květináči sami. Na pultech se objevují už i ředkvičky nebo jarní cibulka, takže neváhejte a užijte je v pokrmech nebo je třeba jen tak dejte nasekané na chleba s máslem. Jezte zhruba pětkrát denně menší porce. Můžete použít i vitamíny zakoupené v lékárně, dávejte si ale pozor, aby se jednalo o registrované léky, rozhodně vám nedoporučuji nákup těch levných někde na tržištích. Sice vám neublíží, ale taky nepomohou.

Posilte se kofeinem a jezte lehká jídla.
Během zimy jsme hutných jídel snědli dost, teď je na čase osvěžit nejen naši mysl, ale i žaludek. Pokrmy by nám měly dodávat hlavně energii a povzbuzovat nás ve všech aktivitách. Takové vepřo knedlo zelo je sice vynikající, ale k práci nás příliš nepodpoří. Zkuste těstoviny na všechny způsoby, saláty plné čerstvé zeleniny a další možnosti. Je vhodné vynechat instantní jídla, která obsahují příliš soli, a také nezapomeňte dostatečně pít. Zaměřte se především na minerální vody, jejich značku ale střídejte, nezůstávejte pouze u jedné. Ideální jsou i bylinkové čaje a v neposlední řadě zmiňované vitamínové koktejly z čerstvého ovoce. Nemusíte se zříkat ani kávy, ale postačí přibližně dva až tři šálky kvalitní kávy denně. Pokud si zakoupíte guaranu, pak jste získali přímého nositele přírodního kofeinu.

Jaký si uděláme den, takový ho budeme mít.
Všichni víme, že snídaně je základem celého dne. Ale kolik z nás ji doopravdy dodržuje? Pokud si z ní uděláme každodenní rituál, dodáme svému tělu dostatek energie pro těžký den a lépe se tak budeme vyrovnávat i se změnou přechodu období.
Nešiďme spánek, je dalším důležitým faktorem ovlivňujícím náš život. Měli bychom si dopřát přibližně osm hodin kvalitního spánku denně. Tomu prospějeme také tím, že se večer nepřejíme, ale dáme si lehce stravitelnou večeři. Jestli máte přes den možnost si zdřímnout, neváhejte a dopřejte si alespoň dvacet minut popoledního spánku.
Nezapomínejme na pravidelný pohyb. Neznamená to, že budeme denně běhat dvacet kilometrů po sídlišti. Našemu tělu bohatě postačí chůze po schodech, místo pohodlí ve výtahu nebo v autě použijte své nohy a vyražte do práce pěšky, i kdyby třeba jen pár bloků, a zbytek třeba dojeďte autobusem. Jakýkoliv i sebemenší pohyb v tomto období našemu tělu dodává tolik potřebnou energii.

Novinkou je tzv. light therapy neboli světelná antidepresivní a relaxační terapie. Princip spočívá v tom, že zakoupená lampička vyzařuje velmi lehké, relaxační světélko, které nahradí to přirozené, sluneční. Sice vás její vyšší cena může odradit, ale jejím přínosem je, že se můžete slunit každý den, nehledě na počasí venku.

Zaručený recept na boj s jarní únavou není, každý z nás je osobnost, každý prožívá tu svou únavu trochu jinak, někoho například nenavštíví nikdy. Rady obsažené v tomto článku jsou ale vhodné pro kohokoliv a jejich důsledkem vám snad bude příjemný pocit, svěžest a radost. Díky tomu budete vyrovnanější a také pohled do zrcadla vás pak může příjemně potěšit.

Zdroj: meredit.cz

Vyberte si naše wellness pobyty na týden nebo kratší relaxační pobyty na víkend wellness víkend.
Wellness víkend Standard Polo
  • 2x ubytování 1 osoby
  • 1x skořicové zábaly nebo lymfatické masáže
  • 1x 1 hod. floating
  • 1x masáž záda + šíje
  • 1x 30 min. infra sauna
  • navíc sleva 20% na případné další procedury v Relax centru
  • BONUS sleva 25% na ubytování a vybrané procedury při dalším pobytu
(2450,-) wellness víkend po slevě za 1876,-